W Nowej Zelandii rozpoczęły się testy w pełni elektrycznego samochodu rajdowego klasy WRC. Jak spisuje się Hyundai Kona?
Pierwszego rajdowego elektryka poprowadził Hayden Paddon. Jak stwierdził Nowozelandczyk – Kona jest szybsza od rajdówek z silnikami spalinowymi.
„Auto ma lepszy rozkład masy i jest bardziej niezawodny, ponieważ ma o wiele mniej ruchomych części. Jego potencjał jest nieograniczony”
Obecny silnik elektryczny o mocy 800 kW nie znajduje się w pobliżu górnej granicy możliwości technicznych. Inżynierzy uważają, że w najmocniejszym ustawieniu Kona może okazać się zdecydowanie szybsza od obecnie topowych maszyn WRC.
Warto wspomnieć, że podobne testy nie są przypadkowe – od sezonu 2022 w klasie WRC zaobserwujemy daleko idące zmiany technologiczne. Nic więc dziwnego, że zespoły przygotowują się na każdą ewentualność.
(Photo by Maxime Agnelli on Unsplash)