niedziela, 24 września, 2023
Banner Top

W Nowej Zelandii rozpoczęły się testy w pełni elektrycznego samochodu rajdowego klasy WRC. Jak spisuje się Hyundai Kona?

Pierwszego rajdowego elektryka poprowadził Hayden Paddon. Jak stwierdził Nowozelandczyk – Kona jest szybsza od rajdówek z silnikami spalinowymi.

„Auto ma lepszy rozkład masy i jest bardziej niezawodny, ponieważ ma o wiele mniej ruchomych części. Jego potencjał jest nieograniczony”

Obecny silnik elektryczny o mocy 800 kW nie znajduje się w pobliżu górnej granicy możliwości technicznych. Inżynierzy uważają, że w najmocniejszym ustawieniu Kona może okazać się zdecydowanie szybsza od obecnie topowych maszyn WRC.

Warto wspomnieć, że podobne testy nie są przypadkowe – od sezonu 2022 w klasie WRC zaobserwujemy daleko idące zmiany technologiczne. Nic więc dziwnego, że zespoły przygotowują się na każdą ewentualność.

(Photo by Maxime Agnelli on Unsplash)

0 Komentarze

Zostaw komentarz